2009年2月14日

It's my life!

OCTOBER 28, 2006

在北京的時候,跟外國學生去唱了兩次KTV,第一次我喝得爛醉如泥,當我醉眼迷濛看到歌詞一句一句的閃過,心中湧上羞愧,這是一首多麼豪情壯志的歌,而我卻醉得不能掌控自己。


第二次是要離開北京的時候,學生又點了這首歌,我們激動地又唱又跳,真的,青春真好,勇敢真好,不是老狗真好。我對自己許下承諾,我的未來我自己負責。


兩個月後的今天,當我坐在偌大的教室裡,聽著講者的發言,揣測在哪一個時分應該按下一頁,揣測下一頁又哪些細碎問題需要強記。我對自己失望了,我嚮往一種優雅的姿態,飛出那間煞有其事的教室。


This ain't a song for the broken-hearted
A silent prayer for the faith-departed
I ain't gonna be just a face in the crowd
You're gonna hear my voice
When I shout it out loud

It's my life
It's now or never
I ain't gonna live forever
I just want to live while I'm alive
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just wanna live while I'm alive
It's my life

多年後,當我重回那間教室,我達成我可能達成的事,走我應該走的路。用一種自在優雅的姿態,生活。


沒有留言:

張貼留言